reklama

Prečo rozpútal pastiersky list takú diskusiu???

Som katolíčka. A nehanbím sa za to. A v nedeľu som bola v kostole a po prvýkrát som reálne vedela, o čom bude pastiersky list. Už večer predtým sa totiž na sociálnych sieťach rozbehla búrlivá diskusia. A tak som čakala a počúvala. A počúvala. A ak som doteraz nestála pevne za biskupmi, už budem. Lebo ak dokázali napísať taký list, ktorý rozpútal takúto diskusiu, tak klobúk dole za odvahu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (92)

Nebudem sa ani tak vyjadrovať k listu ako k reakciám a možno k všeobecnej situácii. List si komentovať nedovolím, no môžem povedať, že s ním plne súhlasím. A tí, čo kričia, že ,,kultúra smrti" neexistuje, prosím, zobuďte sa. Potraty už dovolené sú, hovorí sa o eutanázií a o redefinícii manželstva. Nič v zlom, ale dvaja gejovia ani dve lesby dieťa nesplodia, takže nemôžu tvoriť kultúru života. Môžu sa o ňu zasadzovať, ale nový život nesplodia.

Začínam sa cítiť, že LGBTI menšina sa snaží ,,prevalcovať" heterosexuálnu väčšinu. Rozmýšľam, čo bolo tým spúšťačom. Mne osobne homosexuáli nevadia. Žila som v zahraničí dostatočne dlho, aby som ich spoznala a dokázala akceptovať. A rovno vravím, nie všetci majú potrebu zasadzovať sa za ,,manželstvo" či výchovu detí. Žijú si pokojný život a uvedomujú si, že sú v menšine, no rešpektovaní. Podotýkam, v menšine!!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo Francúzsku a vo Veľkej Británii sa zavádzajú miesto pojmov otec a matka pojmy rodič 1 a rodič 2. No dovoľte! Dúfam, že raz budem matkou a že sa nebudem musieť hanbiť za to, že som matka! A že môj manžel bude otec a moje deti povedia, že majú mamu a ocka a nie rodiča 1 a rodiča 2! Sorry, odbočila som, no mám pocit, že to súvisí...

Biskupi boli tvrdí. Boli nekompromisní. Konečne odrazili útok. A spustila sa vlna kritiky. Rozčerili hladiny vôd, do ktorých vraj ,,nemajú zabŕdať" pre to, aby neboli považovaní za konzervatívnych a tvrdých. Hurá! Zobudili sa! Konečne bez obalu a tvrdo prezentovali to, čo už dlho je podávané v salónkovom obale. Na nič sa nehrajú a povedali na plné ústa to, čo si myslia a prezentovali názor, čo zastávajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno použili tvrdé slová. Možno sa budú pohoršovať. Možno sa v samotných radoch katolíkov nachádzajú takí, čo s tým nesúhlasia.

A čo. To, že Cirkev odsudzuje homosexualitu, ale nie homosexuálov, sa nemení. A to, že Ježiš odsudzuje hriech, ale nie hriešnika, ostáva tiež.

Tak ak chcete, odsúďte list. Odsúďte slová. Ale neodsudzujte biskupov. Aj oni sú len ľudia.

Alžbeta Hrušovská

Alžbeta Hrušovská

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka, ktorú zaujíma dianie vo svete aj na slovensku, človek hľadajúci pravdu, saleziánska animátorka a multimediálny tvorca :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu