reklama

Dúha patrí všetkým či som hetero, nie hejtero?

Minulú nedeľu prišlo do Košíc pochodovať 80 000 ľudí za život. Dnes bola pri Dolnej bráne hŕstka ľudí, ktorá chcela pochodovať za LGBTI práva. A okrem nich tam prišlo niekoľko zvedavcov s fotoaparátmi a kamerami (priznávam, ja medzi nimi). A ešte tak 50 extrémistov(?). Tak ako to vlastne celé je či bolo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Malo sa to celé začať o tretej. Na bicykli a s pripraveným foťákom som prišla na Hlavnú ulicu. Najprv som však netušila, čo sa vlastne deje. Policajti práve riešili niečo so ,,zelenými" (podľa vlajky, ale so životným prostredím nemali nič). Pre jasnosť tohto blogu - ,,zelenými" nazývam zástupcov Ľudovej strany Slovenska na pochode, ,,dúhovými" - to sú tí, čo chceli dnes pochodovať. Bolo tam ešte niekoľko menších skupín, ale tie spomeniem neskôr.

Nuž som si pripravila foťák a pýtam sa človeka vedľa mňa, že čo sa to vlastne deje. Vraj tam niekoho zadržali, policajti sľúbili, že ho pustia a nepustili a čo ja viem čo. V dave zvedavcov a ,,zelených" som akosi najprv márne hľadala niekoho ,,dúhového". Bolo už po tretej a nenápadne som sa pripojila k štábom dvoch najväčších súkromných televízií sledujúc tvorbu vraj objektívnych reportáži. Prepáčte, ale boli na smiech. ,,Ta čo, koľko dáme, že ich tu bolo? Dvadsať, tridsať?",,Daj dvadsať." ,,Poď tam ešte za tým pánom čo na nich kričal!" Bežná prax. Ale toho, čo hovoril k veci, po dvoch minútach stopli a už po minúte pre istotu vypli mikrofón.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stále som čakala na nejakého orgnaizátora, ktorý vyjde a nejako to už začne. Namiesto toho pár dobrovoľníkov rozdávalo odznaky, aj to si ich nie všetci účastníci vzali či pripli. Asi tri veľké vlajky, pár transparentov a malé dúhové vlajočky. Začínala som byť nervózna, mám aj iné veci na programe a oni nič, miesto toho sa zase strhli nejaké hádky medzi ,,zelenými" a začali skandovať heslá: ,,Za tradičnú rodinu! Ľudia, poďte s nami!" Stretla som známeho, ktorý prišiel pochodovať. Nemám proti ,,dúhovým" nič. Osobne si myslím, že pokiaľ nepožadujú adopciu či manželstvo, alebo uznanie toho, že je to normálne, nech si žijú svoj život. Nikomu tým neškodia. Nemôžem však povedať, že s tým, ako žijú a čo požadujú súhlasím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne to tak asi o 15.45 začalo. Z dvoch prejavov nebolo počuť nič, lebo ,,zelení" aj okolostojaci pískali a bučali. Pár ľudí s pro-life transparentami pokojne demonštrovalo, pár sa ich nevedelo zmestiť celkom do kože. Spustil sa konečne pochod mestom. Policajtov bolo viac ako pochodujúcich. Pre ich vlastnú ochranu, lebo ,,zelení" sa tiahli mestom za nimi, sem-tam hodili vajce či paradajku a ďalej kričali.

A čo som tým chcela povedať? Hm, zaujal ma jeden transparent a jeden slogan. Transparent od ,,dúhových", slogan od pro life. Som hetero, nie hejtero. Áno, aj ja som hetero. A áno, nie som hejtero. A nemám potrebu to demonštrovať. Žijem v pokoji a na nikoho neútočím. Slogan ,,Dúha patrí všetkým!" ma zaujal najmô preto, ako je momentálne symbol dúhy vnímaný a aký je jeho začiatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa Biblie Boh zoslal dúhu na znak pokoja medzi ním a ľudom. Po potope. A potopa prišla, lebo ľud zišiel z cesty. A LGBTI si zvolili za svoj symbol dúhu. Takže kdekoľvek okrem oblohy zbadáme dúhu, vybaví sa nám práve LGBTI tematika. Lenže dúha naozaj patrí všetkým. Vzniká vďaka svetlu, ktoré sa láme. Má spájať, nie rozdeľovať. Škoda, že to tak nie je.

PS: Na celom pochode boli dve malé deti. Podľa mňa ani zďaleka netušili, čo sa tam deje.

Alžbeta Hrušovská

Alžbeta Hrušovská

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka, ktorú zaujíma dianie vo svete aj na slovensku, človek hľadajúci pravdu, saleziánska animátorka a multimediálny tvorca :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu