reklama

Stretla som sa s donom Boscom!

Áno! Stretla som sa naživo a osobne s donom Boscom. A nemusela som ani cestovať do Turína, žiadať o prijatie ani vypĺňať nejaké formuláre. Jednoducho som nastúpila do autobusu a vystúpila na Sásovej. Potom som prešla pár metrov a v kostole Panny Márie Pomocnice kresťanov už čakal on. Potichu si ležal pred oltárom. Okolo neho pár ľudí. Mladí, starší, deti, rodiny. Postupne prichádzali, až sa celý priestor zaplnil. Don Bosco prišiel na Slovensko!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pozorne som sledovala jeho púť už od začiatku. Hoci som dušou i telom Košičanka, nemohla som sa s ním stretnúť doma. A keďže kúsok môjho srdca už patrí Banskej Bystrici, počkala som tu na jeho vzácnu návštevu.

Po prednáškach a obede som nastúpila do autobusu a okolo pol tretej som sa konečne pozdravila: Ciao, don Bosco! Come va? :) Bol taký istý, ako som si ho pamätala z Turína. Pokojný, tichý, nestál o nejaké prehnané oficiality. Využila som ešte čas, kým sa ľudia len schádzali a pekne sme si pokecali. Všimla som jednu zaujímavú vec - ako tak nehybne ležal, vyzeralo to, že sa pozerá na Krista. Áno, na Krista, ktorý visí na kríži nad oltárom. Kristus sa pozeral na dona Bosca a don Bosco na Krista. Tak ako vždy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebola som jediná, ktorá sa s ním chcela stretnúť. Postupne prichádzali, aby sa zoznámili či pozdravili ako starí známi. Rodiny s deťmi, tetušky z kostola, zasvätení i laici, seminaristi aj vysokoškoláci, zdraví aj chorí. Každý chcel vidieť dona Bosca.

Na chvíľu som sa nad tým pozastavila. Don Bosco ležal vedľa Bohostánku. Koľko z ľudí si však nezabudlo pokľaknúť a vzdať úctu najvyššiemu?

Na chvíľu som mala pocit, že don Bosco zatienil najvyššieho. Že sa pozabudlo, prečo vlastne prišiel.

Na chvíľu som sa zarazila aj sama nad sebou a položila si otázku, prečo, don Bosco?

Na chvíľu som neodkázala pochopiť, aký plný môže byť kostol - snáď to nebolo tak ani na Veľkú noc...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom som tieto otázky predložila Bohu a odpoveď prišla celkom rýchlo. Don Bosco už za života priťahoval mladých k Bohu. Možno preto mu závideli tú jeho popularitu. A dnes zrazu don Bosco pritiahol ľudí do chrámu. Ešte vždy to dokáže, aj 125 rokov po smrti...Nesmieme však zabudnúť na to, že don Bosco je príkladom, ako žiť život s Bohom - byť zameraný na život s Kristom.

Po vešperách, ruženci, dvoch svätých omšiach, obnovených sľuboch, bol kostol stále plný. Naozaj, ľudia túžia vidieť tohto úspešného projektového manažéra don Boss-ca, ktorý si bral príklad z najvyššieho Boss-a.

Mladí držali stráž celú noc. Ráno sa s ním rozlúčili a don Bosco putuje ďalej. Ešte pár dní bude aj ,,fyzicky" medzi nami. Pretože duchovne je tu vždy.

Alžbeta Hrušovská

Alžbeta Hrušovská

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka, ktorú zaujíma dianie vo svete aj na slovensku, človek hľadajúci pravdu, saleziánska animátorka a multimediálny tvorca :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu